domingo, 21 de julio de 2013

Aeropuerto militar del Prat de Llobregat.


Pa Byon Aquesta foto és impressionant!!!, finalment he vist un fet que m'havia explicat el meu pare. Com diu el Ricard es tracta d'un B24 Liberator, pot ser no tan conegut com les fortaleses volants (B17) encara que va ser molt més emprat. De fet és l'avió del que es van construir més unitats, amb 9 tripulants. Aquest Liberators van aparèixer alguna vegada pel Prat perquè venien "tocats" de combats sobre el Mediterrani, per tant la foto ha de ser del 1940 al 44 (més o menys). Suposo que la "no intervenció" d'Espanya els permetia aterrar si venien tocats. La peculiaritat dels bombarders americans era la personalització del morro, he intentat buscar a llistats a internet aquest Phlyin Phartzak (nom bastant raro) però no hi ha cap constància, les fotos podrien correspondre a 2 B24 diferents l'altre es llegeix "Bloody"..El que suposo es que els personatges no eren americans (pel uniformes tenen pinta més ibèrica). Una curiositat es que, pel que tinc entès, aquest avions van significar l'arribada del plàstic al Prat. Els avions havien de ser reparats i les carlingues estaven fetes de plexiglas (un dels primers poliacrilats) i gent que treballava als tallers de l'aeroport, amb petits trossos d'aquest super modern plàstic es feien pintes i inclús encenedors!!! era un material nou!
 
 
 

L'aviació al Prat de Llobregat ,1936



Pa Byon Un Fokker F-VII/3m, crec que la coberta de les rodes no era "original". La foto crec que ha de ser feta durant la república, que és quan la lape va estar en funcinament.A l’any 21 es crear la C.E.T.A. (Cía. Española de Tráfico Aéreo), al 25 la U.A.E. (Unión Aérea Española) i al 27 IBERIA. A l’any 29 totes 3 companyies es van ser fussionades en una única, la C.L.A.S.S.A., (Concesionaria de Líneas Aéreas Subvencionadas S.A.), amb participació de capital estatal.
L’avió de la foto pertany a la companyia L.A.P.E. (Líneas Aéreas Postales Españolas) era una companyia 100% estatal creada a patir de la C.L.A.S.S.A., (Concesionaria de Líneas Aéreas Subvencionadas S.A.) amb la república. Després de la guerra es va tornar a refundar IBERIA